• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Löneutmätning, skuldfri den vägen?

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
342
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Hur mycket har du i lön och hur mycket betala du innan du släppte skulderna? Jag tycker att 4 år inte är mycket faktiskt. Själv hade jag mer att betala än lön. Skulderna kommer att öka hela tiden i prognosen. Blir aldrig slutbetald. De drar 10300 ca varje månad
Runt 38000 och de drar 17000 minns inte innan. Det var så hemskt, betalt av många smålån, har mest större nu 7 st kanske kan bli 6
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lussebulle

Aktiv medlem
Poäng: 177
Blev medlem
5 Januari 2020
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
61
Poäng
177
Såg du att det minskade månad efter månad.
Hur mycket drog de?
Jag har 647000 och det står typ 4 år??? Drar 17000 c,a.
Jo men det minskade varje månad, det var roligast när återbäringen kom för då försvann en större kaka.
Deras kalkyl stämmer ganska bra.
Första 3 åren ca 12000, sista 1,5 åren 13500.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
342
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Jo men det minskade varje månad, det var roligast när återbäringen kom för då försvann en större kaka.
Deras kalkyl stämmer ganska bra.
Första 3 åren ca 12000, sista 1,5 åren 13500.
Det hoppas jag att kf prognos stämmer. Ek skuldrådg sa också det. Så jag hoppas verkligen
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
342
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Ja o 61 år suck, vill spara senare och leva bra efter detta är klart om det nu blir det...om prognossen stämmer
 

Lussebulle

Aktiv medlem
Poäng: 177
Blev medlem
5 Januari 2020
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
61
Poäng
177
Ja o 61 år suck, vill spara senare och leva bra efter detta är klart om det nu blir det...om prognossen stämmer
Sålänge det inte kommer in något annat ärende till kfm så stämmer det ganska bra.
Det som jag anser är "bra" med löneutmätning är ju att man anpassar sin livsstil därefter.
Man kommer ha sina toppar och dalar, men framförallt så försvinner det ständiga vända-på-varje-krona begäret, man vet vad man har att röra sig på.
Detta har jag märkt nu när jag varit klar i över ett år att man kan planera sin ekonomi mycket bättre.
Första året nu när jag varit fri så har jag sparat undan för att göra dom grejer som jag drömde om under löneutmätningen.
Jag kan ju säga att jag lever på liknande ekonomi som under löneutmätningen men har väll ökat mina kostnader på vissa saker för att jag kan men lägger ändå undan mellan 8-10K i månaden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp